Je doet jezelf een groot plezier als je altijd creëert met een intentie. Doelen helpen ons om te bereiken wat we willen. Om altijd hoger in te zetten en te streven naar beter, meer en mooier. Met contentcreatie is het niet anders. Je wilt een bepaald persoon raken, je hebt een visie te delen, je wilt iets overbrengen dat belangrijk voor je is en waar je passie voor voelt.
Maar dat gepassioneerde vuurtje brandt niet altijd vanzelf. Hoezeer je ook gelooft in je missie, je bent niet elke dag een supergemotiveerd Duracell-konijn dat dezelfde dosis energie in elke story en post kan stoppen. Soms kost het vooral heel veel wilskracht om zichtbaar te zijn, in welke vorm dan ook. Op zulke momenten wordt er vaak content geplaatst die meer als opvulling dient. Stories en posts met weinig waarde, puur gericht op het laten zien dat je nog leeft en dat je bedrijf nog steeds bestaat.
Om dit te voorkomen, kun je voordat je zichtbaar wordt, even stilstaan bij je intentie.
— Wat wil je vandaag overbrengen?
— Voor wie is deze boodschap bedoeld?
— Welk gevoel wil je oproepen?
— Wat doet het met jou als iemand jouw boodschap hoort, voelt en implementeert?
Creëren vanuit een intentie zorgt voor waardevolle content die specifiek is afgestemd op degenen voor wie het bedoeld is. Het geeft jouzelf een hernieuwde motivatie en focus, en betekenis aan elke boodschap die je de wereld instuurt. Contentcreatie vanuit een intentie houdt je vuurtje brandend, je missie levend en geeft je een diep vertrouwen in je eigen stem en expertise.
Zo was mijn intentie voor vandaag om je eraan te herinneren waarom je doet wat je doet, en om je weer de waarde in te laten zien van wat je te brengen hebt.
Ik hoop dat ik je hiermee heb mogen inspireren.