Als ondernemer is het belangrijk om een uniek geluid te laten horen. Je wilt immers niet zijn zoals iedereen, maar opvallen bij je ideale klant.

Dat unieke geluid noem je je Brand Voice, de stem van je merk.

 

Om jouw authentieke Brand Voice te vormen loop je de volgende 5 punten na:

 

1. Je levenslessen.

Wat heb je geleerd in je leven? Denk dan aan lessen die je jouw jongere zelf zou willen vertellen. Wat heeft je veranderd? Waardoor ben je gegroeid tot de persoon die je nu bent?

2. Je eigenschappen.

Wat maakt jou bijzonder? Wat vinden mensen speciaal en leuk aan jou? Wat zijn jouw sterke punten?

3. Je ideale zelf.

Wie zou jij willen zijn? Hoe ziet ze eruit? Wat doet ze? Wat zegt ze? Beschrijf haar tot in de puntjes en besef je dat je van binnen die persoon al bent. Je hoeft je alleen nog maar naar te gedragen. Sta jezelf toe om die ideale zelf al te worden, laat je niet tegenhouden door onzekerheid. Wees jezelf!

4. Je standpunten.

Wat vind je belangrijk? Wat is je mening over hoe het leven zou moeten zijn? Wat moeten we doen om te zorgen dat we zo’n leven krijgen?p.

5. De behoeftes van je ideale klant.

Wat heeft je klant nodig? Wat wilt ze op dit moment horen? Wat zou je tegen haar zeggen? Hoe zou je het tegen haar zeggen?

Deze punten maken jouw Brand Voice uniek, er is niemand anders met dezelfde cocktail aan levenslessen, eigenschappen, standpunten, etc.

Vind je het lastig om jouw authentieke stem te vormen of te laten horen? Laat mij je helpen.

Lees hier meer over het Personal Brand Coachingstraject, een traject waarin we samen de diepte in duiken tot we jouw unieke merk (inclusief Brand Voice) hebben ontworpen.

Lees hier meer over de Personal Brand Strategiesessie, een losse 1:1 sessie waarin we een onderwerp naar keuze behandelen, zoals je Brand Voice.

En klik hier als je naar mijn agenda wilt om een kennismakingsgesprek in te plannen.