Hoe je feed eruit ziet is belangrijk om mensen op die volgknop te laten drukken. Maar wat ook enorm belangrijk is, is je bio.

𝐉𝐞 𝐈𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 𝐛𝐢𝐨 𝐦𝐨𝐞𝐭 𝐝𝐮𝐢𝐝𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤 𝐳𝐢𝐣𝐧. Geen cryptische omschrijvingen, geen inspirerende quotes maar gewoon lekker to the point. Om dit te bereiken heb je deze 6 ingrediënten nodig.

𝟏. 𝐉𝐞 𝐠𝐞𝐳𝐢𝐜𝐡𝐭.
Mensen willen zien wie jij bent. Ze zijn niet geïnteresseerd in je logo, want je logo gaat hen niet helpen. Jij gaat hen helpen! Dus hup, doe die headshot als je profielfoto.

𝟐. 𝐉𝐞 𝐧𝐚𝐚𝐦 𝐞𝐧 𝐟𝐮𝐧𝐜𝐭𝐢𝐞.
De eerste regel van een Instagram bio (die dikgedrukte) verschijnt in de zoekresultaten. Zorg er dus voor dat je naam hier staat (we willen weten hoe je heet en je kunnen vinden) en je functie. Zodat als mensen bijvoorbeeld op zoek zijn naar een “personal brand fotograaf”, jij in de zoekresultaten verschijnt.

𝟑. 𝐉𝐞 𝐢𝐝𝐞𝐚𝐥𝐞 𝐤𝐥𝐚𝐧𝐭.
Beschrijf in het grote tekstgedeelte wie jij helpt met jouw bedrijf en wees zo specifiek mogelijk. Zo is de kans dat je wordt gevolgd door je ideale klant heel groot, en dat zijn de volgers die je wilt!

𝟒. 𝗪𝐚𝐭 𝐣𝐞 𝐝𝐨𝐞𝐭.
Beschrijf duidelijk wat jij doet om deze ideale klant te helpen, en verwerk in deze omschrijving punt 5:

𝟓. 𝗪𝐚𝐭 𝐣𝐨𝐮 𝐮𝐧𝐢𝐞𝐤 𝐦𝐚𝐚𝐤𝐭.
We blijven even bij die personal brand fotograaf. Je weet wellicht wel dat er enorm veel van deze fotografen zijn. Beschrijf daarom wat jou zo anders maakt dan al die anderen. Waarom moet jou ideale klant voor jou kiezen? Dit kun je doen door je stijl te omschrijven, of het soort foto’s (het resultaat) wat de klant krijgt.

𝟔. 𝐄𝐞𝐧 𝐂𝐚𝐥𝐥 𝐓𝐨 𝐀𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧.
Verwijs mensen naar je nieuwe blogpost, je geweldige aanbod of je fantastische weggever. Haal ze weg van je Instagram profiel en stuur ze naar je website, zodat het naast nieuwe volgers ook nieuwe klanten worden.

Laat wel weten wat voor moois ze te wachten staat als ze op die link in je bio klikken.

“Download de gratis Color Your Personal Brand Guide” bijvoorbeeld ;).

𝘓𝘪𝘦𝘧𝘴, 𝘈𝘮𝘣𝘦𝘳

 

Amber Rosa Instagram bio