Content creatie vergroot je expertise

door | aug 25, 2022 | Content creatie, Social Media

Je mening delen over een bepaald onderwerp maakt je content menselijker, eigen en toegankelijker. Combineer je dit met het toelichten van je mening, dan kom je over als betrouwbare expert én zal je vakkennis steeds groter worden.

Aan het begin van de zomer kwamen veel hormoondeskundigen en holistische therapeuten met een Instagram post over het gebruik van zonnebrand. Volgens hen was zonnebrand slecht voor je, slechter dan de zon in gaan zonder zonnebrand. Nu heb ik te weinig verstand van zonnebrand om dit te beamen of toe te lichten, dus was ik heel erg benieuwd naar hun onderbouwing.

Het enige argument wat er werd gegeven in deze posts, ja door hen allemaal, was: “De oermens gebruikte toch ook geen zonnebrand?”

Daar gingen mijn nekharen van overeind staan! Dit argument is onvoldoende aangezien er enorm veel factoren meespelen zoals de lichaamsbeharing van de oermens, dat ze hoogstwaarschijnlijk niet voor hun lol op het strand gingen liggen bakken zoals de moderne mens én het feit dat ze voor hun veertigste dood waren. Misschien wel door huidkanker, of misschien waren ze voordat hun huidkanker kon uitzaaien wel opgegeten door een tijger. Niemand weet het zeker, maar wat ik wel zeker weet is dat dit een slecht argument is voor een advies dat invloed heeft op de gezondheid van mensen.

 

Je hebt een beroep waarbij je anderen helpt naar een beter leven. Het is daarom ontzettend belangrijk dat de informatie die je geeft klopt en goed onderbouwd is.

 

Roep niet zomaar wat omdat je ergens wat van vindt, licht het toe. Zorg ervoor dat je doelgroep kan vertrouwen op elk stukje informatie dat je geeft, zodat mensen de volgende keer weer terugkomen om je posts te lezen. Voel je iets heel sterk maar weet je jouw statement nog niet goed te onderbouwen? Doe dan onderzoek met je mening als uitgangspunt. Wees niet terughoudend omdat je iets nog niet goed weet te verwoorden, vind de woorden die je zoekt.

Je content is namelijk niet alleen een middel om je zichtbaarheid te vergroten, of even heel plat gezegd: om klanten binnen te harken.

 

Content creatie vergroot ook je eigen expertise. Je verdiept je met elk stuk dat je schrijft meer in je eigen vak. Dit maakt je scherper en gewoonweg nog beter in je vak.

 

Zo krijgt niet alleen je doelgroep steeds meer vertrouwen in jou, jijzelf ook.

Kun je wel wat inspiratie gebruiken voor het creëren van content? Download dan de Tell Your Story Guide, met 30 vragen waarvan jouw persoonlijke antwoord een sterke basis is voor een onderscheidende post.

Bewaar dit artikel
op Pinterest

Met deze pin

 

Verder lezen…

Rory Gilmore en een droom die is uitgekomen

Rory Gilmore en een droom die is uitgekomen

Ken je de serie Gilmore Girls? Rory Gilmore was vroeger mijn grote voorbeeld (althans tot en met het seizoen dat ze helemaal losgaat, al heb ik dit wel onbedoeld overgenomen). Als je het nooit hebt gezien: Rory is een enorm slimme meid met een grote liefde voor...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Hi, ik ben Amber

Ik help ondernemers die hun expertise inzetten om een ander te helpen bij het creëren van lucratieve, onderscheidende content. In dit online magazine vind je artikelen die je helpen een content creator te worden voor je eigen onderneming.

CATEGORIES