Instagram is verleden tijd

door | jan 23, 2023 | Instagram

Instagram is geweest.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Men zegt het soms. Het komt meestal vanuit teleurstelling, irritatie zelfs, omdat Instagram is veranderd en het niet meer doet wat het vroeger deed. Minder likes, minder reacties en minder gesprekken in de DM geven weinig hoop op de toekomst.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Het komt soms ook uit oprecht geloof dat Instagram verleden tijd is. Met de komst van nieuwe social media zoals TikTok, die immens populair zijn onder het jongere volk, denken sommigen dat er geen ruimte meer is voor het oudere Instagram.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Dat Hyves verdween en Clubhouse niet meer was dan een hype is geen hoopvol referentiekader. Dat we voorheen allemaal vol enthousiasme aan het posten waren op Facebook en dit er nu een beetje bijhangt helpt ook niet bij het vertrouwen in Insta.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Toch haalt een klant van mij voor één van haar twee bedrijven 99% van haar klanten uit Facebook, want haar doelgroep voor dat ene bedrijf zit daar nog steeds elke dag op te scrollen.​​​​​​​​
​​​​​​​

Jij en ik zitten elke dag op Instagram te scrollen. Onze hele generatie zit hier nog dagelijks! De één probeert het misschien ook op TikTok en de ander doet wat meer met LinkedIn, maar beide zitten nog steeds te gluren op Instagram.​​​​​​​​
​​​​​​​

Zolang we dit blijven doen maakt het niet uit dat jongelui liever met hun billen schudden op TikTok en hun lipjes tuiten op Snapchat. Het maakt niet uit dat die apps nu populairder zijn onder hen, zolang dit niet je doelgroep is.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Wij, de ouder-dan-gen-Z-lui, zitten nog steeds hier. En zolang dit blijft kun je van mij aannemen dat Insta nog steeds een hele fijne plek is voor zichtbaarheid voor je bedrijf en verbinding met je doelgroep.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Nu is het aan jou om de veranderingen hier te accepteren, je oude manier los te laten en open te staan voor een nieuwe methode die aansluit op jou en je onderneming.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Kun je hier wel wat advies voor gebruiken? Je mag altijd je vragen mailen naar info@amberrosa.nl of een DM sturen op het oude vertrouwde Instagram.

Verder lezen…

Van kleurloze content naar opvallende posts

Van kleurloze content naar opvallende posts

"Waarom is dit eigenlijk altijd grijs, ik zuig van alles op!" vroeg mijn man zich hardop af toen hij een grote dot stof uit de stofzuiger haalde.​​​​​​​​​​​​​​​​Dat komt, wist ik 'm te vertellen na een rondje Google om zeker te zijn dat ik het goed had, doordat stof...

Waarom je aandacht moet besteden aan je online zichtbaarheid

Waarom je aandacht moet besteden aan je online zichtbaarheid

Wat roept online zichtbaarheid in jou op? Weerstand? Een diepe zucht? De vraag wat je nou weer moet delen?​​​​​​​​​​​​​​​​Online ondernemen kun je zien als een winkelstraat. Elke onderneming heeft een eigen winkel in z'n eigen stijl. Hoe ziet jouw pand er momenteel...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hi, ik ben Amber

Content consultant en ghostwriter voor de gevestigde ondernemer. In mijn journal vind je artikelen over ondernemen, content, online zichtbaarheid, ‘t leven en meer.

CATEGORIEËN