Content schrijven die je droomklant raakt kan lastig zijn. Je broedt op haar pijnen en verlangens, zoekt op Google naar synoniemen voor dat ene woord dat je vaak gebruikt, probeert haar te overtuigen zonder opdringerig te zijn, etc.

 

Gelukkig heb ik voor jou een hele leuke schrijfoefening die het een stuk makkelijker en lolliger voor je maakt:

 

Stel je allereerst je droomklant voor. Wie is ze, hoe ziet ze eruit, wat doet ze voor werk, wat doet ze in haar vrije tijd, wat vindt ze leuk, wat vindt ze stom, etc. Het helpt om een bestaand persoon voor je te nemen. Die ene persoon waarvan je weet dat zij jouw ideale klant is.

Ga vervolgens een brief aan haar schrijven. Je hoeft het niet over je diensten te hebben in deze brief, en over hoe je haar kan helpen. Nee, vertel gewoon wat over je leven en vraag hoe het met haar en haar werk gaat.

Als je klaar bent met je brief bestudeer dan je “tone of voice”, oftewel: hoe praat je tegen haar? Ben je heel erg zakelijk, of meer persoonlijk? Praat je tegen haar alsof het een goede vriendin is of meer alsof het de buurvrouw van om de hoek is die je niet zo goed kent?

En is de manier waarop je naar haar hebt geschreven in lijn met je merk? Met wat je wilt uitstralen met je bedrijf?

Ja? Top! Zorg dat je vanaf nu alle communicatie vanuit je bedrijf doet in deze tone of voice. Alsof je weer een brief schrijft naar jouw droomklant.

Klopt het niet met de uitstraling van je bedrijf? Ga dan na of je jouw droomklant wel goed genoeg kent. Of dat je misschien iets anders wilt uitstralen dan je nu doet.

Need help? Werp dan even een blik op wat ik voor jou en je personal branding kan doet. Klik hier voor meer informatie.