Je kunt als ondernemer niet aankomen met: ik ben dit bedrijf begonnen omdat ik goed in dit werk ben en er veel geld mee wil verdienen.

Het is misschien wel waar, en heel eerlijk, maar het wekt weinig interesse bij je droomklant.

Mensen willen namelijk geraakt worden. Ze willen als ze iets kopen een positief gevoel ervaren.

Iemand koopt geen oorbellen omdat jij goed bent in oorbellen maken en ze jou het geld gunt. Nee, ze koopt oorbellen omdat het mooi staat bij die nieuwe jurk die ze aan wilt doen op het feestje van haar tante, waar toevallig ook die leuke vent komt waar ze een oogje op heeft.

Om te zorgen dat jij die centen gaat verdienen met je bedrijf inspelen op die emotie. Door gebruik te maken van jouw oprechte emotie.

En deze emotie stop je in je mission statement: hét verhaal en het hogere doel van jouw bedrijf. Dé reden waarom je dit doet. Wat je precies doet. Voor wie je het doet. Hoe je het doet. En hoe het jouw droomklant gaat helpen.

 

Om je op weg te helpen kun je voor jezelf de onderstaande vragen beantwoorden:

 

Waarom ben je begonnen met je onderneming?

Wie wil je helpen?

Waarom wil je deze persoon helpen?

Waar raakt jouw verhaal die van haar/hem?

Op wat voor manier verbeter jij het leven/werk van je droomklant?

Welke methode gebruik je om dit te bereiken?

Waar wil je als ondernemer bekend om staan?

Welke kernwaarden onderbouwen je werkwijze?

Wat zorgt ervoor dat jij kunt zeggen: ik heb mijn missie volbracht?

Dit zijn een paar vragen die jou op weg helpen naar een krachtige mission statement. Wil je echt tot de kern komen en een mission statement hebben die raakt, zorgt voor verbinding en die geld oplevert (we doen ‘t allemaal niet voor niks natuurlijk), dan nodig ik je van harte uit voor het 1:1 Personal Branding Coachingstraject.

Weten of ik de coach ben voor jou? Dan kun je hier een kennismakingsgesprek in mijn agenda inplannen.