Van kleurloze content naar opvallende posts

door | jan 23, 2023 | Content, Instagram

“Waarom is dit eigenlijk altijd grijs, ik zuig van alles op!” vroeg mijn man zich hardop af toen hij een grote dot stof uit de stofzuiger haalde.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Dat komt, wist ik ‘m te vertellen na een rondje Google om zeker te zijn dat ik het goed had, doordat stof uit minuscule deeltjes bestaat in allerlei kleuren. En die kleuren bij elkaar zorgen voor een grijs geheel.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Nu vond ik dat wel een hele mooie vergelijking met content. Als je allerlei onderwerpen, invalshoeken en doelgroepen in één stuk tekst stopt dan wordt het grijs. Kleurloos. Onopvallend. Flets.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Fletse content trekt niemand aan. Als je iedereen probeert aan te spreken, voelt niemand zich aangesproken.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Het raakt niet, omdat je alles probeert te raken in één klein stukje.​​​​​​​​
​​​​​​​​

Kijk daarom altijd kritisch naar je content met de vraag: kan ik dit nog kleiner maken? Er meerdere posts van maken? Spreek ik wel mijn ideale klant aan of probeer ik iedereen aan te spreken?​​​​​​​​
​​​​​​​​

Breek het op in stukjes, schrap en herschrijf met de focus op één doel, één onderwerp en één ideale klant.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Zo voorkom je dat je content een pluk grijze stof wordt die eindigt in de vuilnisbak.

Vind je dit lastig? Dan kan ik je wellicht helpen. Ontdek hier wat ik voor je kan doen.

Verder lezen…

Instagram is verleden tijd

Instagram is verleden tijd

Instagram is geweest.​​​​​​​​​​​​​​​​Men zegt het soms. Het komt meestal vanuit teleurstelling, irritatie zelfs, omdat Instagram is veranderd en het niet meer doet wat het vroeger deed. Minder likes, minder reacties en minder gesprekken in de DM geven weinig hoop op...

Waarom je aandacht moet besteden aan je online zichtbaarheid

Waarom je aandacht moet besteden aan je online zichtbaarheid

Wat roept online zichtbaarheid in jou op? Weerstand? Een diepe zucht? De vraag wat je nou weer moet delen?​​​​​​​​​​​​​​​​Online ondernemen kun je zien als een winkelstraat. Elke onderneming heeft een eigen winkel in z'n eigen stijl. Hoe ziet jouw pand er momenteel...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hi, ik ben Amber

Content consultant en ghostwriter voor de gevestigde ondernemer. In mijn journal vind je artikelen over ondernemen, content, online zichtbaarheid, ‘t leven en meer.

CATEGORIEËN