“Waarom is dit eigenlijk altijd grijs, ik zuig van alles op!” vroeg mijn man zich hardop af toen hij een grote dot stof uit de stofzuiger haalde.
Dat komt, wist ik ‘m te vertellen na een rondje Google om zeker te zijn dat ik het goed had, doordat stof uit minuscule deeltjes bestaat in allerlei kleuren. En die kleuren bij elkaar zorgen voor een grijs geheel.
Nu vond ik dat wel een hele mooie vergelijking met content. Als je allerlei onderwerpen, invalshoeken en doelgroepen in één stuk tekst stopt dan wordt het grijs. Kleurloos. Onopvallend. Flets.
Fletse content trekt niemand aan. Als je iedereen probeert aan te spreken, voelt niemand zich aangesproken.
Het raakt niet, omdat je alles probeert te raken in één klein stukje.
Kijk daarom altijd kritisch naar je content met de vraag: kan ik dit nog kleiner maken? Er meerdere posts van maken? Spreek ik wel mijn ideale klant aan of probeer ik iedereen aan te spreken?
Breek het op in stukjes, schrap en herschrijf met de focus op één doel, één onderwerp en één ideale klant.
Zo voorkom je dat je content een pluk grijze stof wordt die eindigt in de vuilnisbak.
Vind je dit lastig? Dan kan ik je wellicht helpen. Ontdek hier wat ik voor je kan doen.
0 reacties