Vermijd het woord “niet” in de resultaten van je aanbod

door | okt 7, 2022 | Content, Copywriting, Ondernemen

Als moeder heb ik het 100 keer gehoord van opvoedkundigen: het woord “niet” kennen we niet.​​​​​​​​​​​​​​

Wat hiermee wordt bedoeld kan ik het beste uitleggen aan de hand van voorbeelden. Stel je hebt op je salespage dit staan:​​​​​​​​​​​​​

Na dit traject ben je niet meer moe.​​​​​​​​

 

​​​​“Niet meer moe” is als niet denken aan een roze olifant. Juist, je denkt aan die roze olifant. En in het geval van het voorbeeld denk je aan moe zijn, inclusief de negatieve gevoelens die daarbij horen.​​​​​​​​

​​​​​​​​

Veranderen we die zin in:​​​​​​​​

​​​​​​​​Na dit traject zit je vol energie.​​​​​​​​

​​​​​​​​Dan denk je aan jezelf die vol energie zit, inclusief de bijbehorende positieve gevoelens.​​​​​​​​

​​​​​​​​Naast “niet” kun je bij het benoemen van het resultaat van je aanbod beter ook woorden als “nooit”, “zonder”, en “geen” vermijden.​​​​​​​​

​​​​​​​​Nog een voorbeeld:​​​​​​​​

​​​​​​​​Dankzij deze cursus heb je geen stress meer.​​​​​​​​

​​​​​​​​Het woord stress is de roze olifant inclusief die negatieve gevoelens. “Geen” doet daar verder niks tegen.​​​​​​​​

​​​​​​​​Het alternatief:​​​​​​​​

​​​​​​​​Dankzij deze cursus voel je innerlijke rust.​​​​​​​​

​​​​​​​​Voel je ‘m?​​​​​​​​

 

​​​​​​​​Je ideale klant ook, de persoon waarvan je wilt dat ze jou en je aanbod associeert met positieve gevoelens. Want een negatief gevoel zorgt voor een nee tegen je aanbod.​​​​​​​​

 

​​​​​​​​Loop je website en content maar eens na om te zien of er “nietjes”, “nooitjes”, “zonders”, en “geens” vervangen kunnen worden door positieve resultaten.​​​​​​​​

Geen tijd? Of vrees je dat je door je blinde vlekken niet goed ziet of je website en andere content de juiste emoties teweegbrengen? Dan kijk ik graag vanuit mijn helikopterview met je mee.

Bewaar dit artikel op Pinterest

Met deze Pin:

Verder lezen…

Een boodschap van mijn overleden familielid

Een boodschap van mijn overleden familielid

Wist je dat er opleidingen bestaan om een medium te worden? Ik had geen idee. Ik dacht altijd dat je dat gewoon was, of niet. Ik kwam erachter toen ik een paar weken geleden werd benaderd door een medium in opleiding. Of ik wilde dienstdoen als studiemateriaal. Ze zit...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hi, ik ben Amber

Creatieve content consultant en schrijver voor de gevestigde ondernemer. In The Journal vind je artikelen over ondernemen, ‘t leven, content, moederschap, copywriting en meer.

CATEGORIES