Dus je hebt maar 100 volgers op Instagram, hè? Pff, wat weinig! Waarom doe je nog moeite?

Maar stel die 100 volgers van je nu even voor in je woonkamer. Best veel mensen opeens, hè? En weet je, die mensen zijn er allemaal voor jou. Ervan uitgaande dat jij bots en vieze kereltjes meteen verwijdert uit je volgerslijst natuurlijk (doe je dit niet, begin hier dan mee want je hebt niks aan die accounts!).⁠

Dus die 100 mensen staan daar vol enthousiasme naar jou te kijken. Die zijn allemaal in jouw huis gekomen omdat ze je leuk/interessant/mooi/grappig vinden. HONDERD mensen! Of VIJFTIG! Of TIEN! Wauw! Nu hoef je alleen nog maar te zorgen dat ze blijven en dat er nog meer visite komt. Hoe?

Door waarde te geven!

Een slimme en snelle methode voor het maken van waardevolle content is je wederom voorstellen dat er een persoon van vlees en bloed tegenover je staat. Die staat daar omdat ze daar bewust voor heeft gekozen. Geen toevallige ontmoeting, nee. Deze persoon is er helemaal expres voor jou. Wat zou je die persoon allemaal willen vertellen over je werk? Wat wil je haar leren? Wat vind je dat ze echt moet zien? Schrijf dat op, deel het op in stukjes, zoek er een mooi plaatje bij en post het.

Een “paar” volgers hebben is niet weinig. Elke persoon is er één die wat heeft aan jouw waarde. Moet je het alleen wel geven.⁠ Zorg ook echt dat je jouw content focust op je bestaande volgers, en niet op de denkbeeldige volgers die je wilt krijgen. Want die ken je niet en je weet niet wanneer ze komen. De volgers die je hebt zijn er al!

En vergeet niet, die concurrent van je met haar 2000 volgers is ook ooit begonnen bij 0. Zie haar daarom niet als een concurrent, maar als een inspiratiebron. Want wat zij kan, kan jij absoluut ook!