Waarom je aandacht moet besteden aan je online zichtbaarheid

door | jan 23, 2023 | Content, Instagram

Wat roept online zichtbaarheid in jou op? Weerstand? Een diepe zucht? De vraag wat je nou weer moet delen?​​​​​​​​
​​​​​​​​
Online ondernemen kun je zien als een winkelstraat. Elke onderneming heeft een eigen winkel in z’n eigen stijl. Hoe ziet jouw pand er momenteel uit?​​​​​​​​
​​​​​​​​
Wat voor bouwstijl heeft het? Welke kleuren en materialen zijn er gebruikt? Is het goed onderhouden?​​​​​​​​
​​​​​​​​
Hoe ziet je etalage eruit? Heeft het een groot strak raam of een gezellig erkertje? Zijn de ramen nog heel, en schoon?​​​​​​​​
​​​​​​​​
Wat heb je erin staan? Is het wel goed verlicht, en op wat voor manier is het verlicht?​​​​​​​​
​​​​​​​​
En dan de ingang van je winkel. Zit de deur dicht? Staat deze op een kier? Of heb je twee deuren die verwelkomend open staan?​​​​​​​​
​​​​​​​​
Zorgt je zichtbaarheid en de content die je plaatst dat mensen stevig doorlopen of laat je ze afremmen, omkijken, in de etalage gluren en naar binnen lopen?​​​​​​​​
​​​​​​​​

Zichtbaarheid houdt zoveel meer in dan alleen je gezicht laten zien en regelmatig iets inhoudelijks posten. Het zorgt ervoor dat mensen een goed beeld krijgen van jou en je bedrijf.​​​​​​​​
​​​​​​​​

Wat is je werkwijze? Hoe ben je als persoon? Wat straal je uit? Waar kun je mee helpen? Wie kun je helpen? Met wat voor unieke stem doe je dat?​​​​​​​​
​​​​​​​​
Zichtbaarheid is een fantastisch mooie tool waarmee jouw onderneming, wat je ook te bieden hebt, opvalt in deze enorme online winkelstraat.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Door bewust bezig te zijn met de content die je plaatst, op welke platformen je dit doet, in welke stijl en in welke vorm zorg je voor ideale klanten die naar je mooie winkel omkijken en naar binnen stappen.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Voel je toch die weerstand, die diepe zucht of weet je niet wat je nou weer moet vertellen? Dan is het wellicht tijd om in mijn content winkel te stappen. De deuren staan open.

Verder lezen…

Instagram is verleden tijd

Instagram is verleden tijd

Instagram is geweest.​​​​​​​​​​​​​​​​Men zegt het soms. Het komt meestal vanuit teleurstelling, irritatie zelfs, omdat Instagram is veranderd en het niet meer doet wat het vroeger deed. Minder likes, minder reacties en minder gesprekken in de DM geven weinig hoop op...

Van kleurloze content naar opvallende posts

Van kleurloze content naar opvallende posts

"Waarom is dit eigenlijk altijd grijs, ik zuig van alles op!" vroeg mijn man zich hardop af toen hij een grote dot stof uit de stofzuiger haalde.​​​​​​​​​​​​​​​​Dat komt, wist ik 'm te vertellen na een rondje Google om zeker te zijn dat ik het goed had, doordat stof...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hi, ik ben Amber

Content consultant en ghostwriter voor de gevestigde ondernemer. In mijn journal vind je artikelen over ondernemen, content, online zichtbaarheid, ‘t leven en meer.

CATEGORIEËN