Zo voorkom je dat je call to action gezien wordt als opdringerig

door | aug 29, 2022 | Content creatie, Social Media

Ik heb het nog nooit gezien, het tv-programma “Married at first sight”. Ik wil het ook niet zien. Er getuige van zijn dat mensen die elkaar totaal niet kennen met elkaar gaan trouwen, óók nog eens op televisie, kan ik simpelweg niet aan.

Helaas moet ik een directe aanpak als deze wel aanzien op Instagram. Ondernemers die met hun content recht op hun doel afgaan, zonder hun ware klant eerst op te warmen.

“Hoi! Je kent me nog niet maar hier is je pijn, je verlangen en mijn aanbod. Meld je via de link in bio direct aan voor dit traject van zoveel euro met heel veel nullen erachter!”

 

Een call to action is geen verkooppraatje. Het is een uitnodiging die voortvloeit uit een waardevol stuk content, waarmee je jouw ideale klant met open armen ontvangt.

 

Zij is namelijk niet zo gek als de mensen uit Married at first sight. Ze wil je eerst beter leren kennen, verleid worden, voordat ze met je in het huwelijksbootje stapt.

Online zichtbaarheid en het delen van content waar ze iets aan heeft is de eerste stap naar jullie huwelijk. Zo kan ze je leren kennen nog voordat ze je heeft ontmoet en voelt ze zich steeds meer verbonden met je als mens, in combinatie met de hulp en expertise die je haar kunt bieden. Iets waar ze vervolgens met liefde in investeert.

Natuurlijk mag je haar voor die investering best een klein zetje geven in de goede richting.

“Heb je iets gehad aan mijn post? Wat fijn! Ik heb nog iets voor je om je te helpen bij dit probleem.”

 

Hou het licht, luchtig en eenvoudig. Maak de drempel om actie te ondernemen klein.

 

Vertel haar over je gratis download. Of over dat kleinere product waar ze nog niet haar spaarrekening voor leeg hoeft te trekken.

Verwijs haar naar podcast nummer weet-ik-hoeveel, of die ene blog, waarin je nog verder ingaat op het onderwerp van je post.

Heb je niks van dat? Dan kun je haar uitnodigen voor een gratis, vrijblijvende call om kennis te maken en een voorproefje te geven van wat je voor haar kunt doen. Of voor het stellen van een vraag in je DM.

Het hoeft niet altijd hoor, die call to action. Ik raad het zelfs af om dit constant te doen. Het past vaker niet dan wel bij een post om daarmee te eindigen.

Maar haar af en toe uitnodigen voor nog meer van je geweldige hulp zal ze alleen maar waarderen. Je helpt haar tenslotte bij haar probleem, enorm aardig van je!

Leer haar jou beter kennen dus, voordat je die ring om haar vinger duwt. Warm haar op. Nodig haar uit.

Dan komt dat ja-woord uiteindelijk vanzelf, vanuit volle vertrouwen in jou en wat je te bieden hebt.

En om het af te maken in stijl heb ik een zeer laagdrempelige call to action voor je:

Kwam er een vraag in je op, tijdens het lezen van deze mail? Misschien over een post die je hebt klaarstaan, waarvan de call to action een beetje “off” voelt? Dan nodig ik je bij deze uit om me gewoon eens te mailen naar info@amberrosa.nl met je vraag.

Deze zal ik met liefde beantwoorden, zonder meteen een aanzoek te doen. Beloofd.

Bewaar dit artikel
op Pinterest

Met deze pin

 

Verder lezen…

Rory Gilmore en een droom die is uitgekomen

Rory Gilmore en een droom die is uitgekomen

Ken je de serie Gilmore Girls? Rory Gilmore was vroeger mijn grote voorbeeld (althans tot en met het seizoen dat ze helemaal losgaat, al heb ik dit wel onbedoeld overgenomen). Als je het nooit hebt gezien: Rory is een enorm slimme meid met een grote liefde voor...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Hi, ik ben Amber

Ik help ondernemers die hun expertise inzetten om een ander te helpen bij het creëren van lucratieve, onderscheidende content. In dit online magazine vind je artikelen die je helpen een content creator te worden voor je eigen onderneming.

CATEGORIES